There was an error in this gadget

Friday, 4 May 2012

aku yang dipandang sebelah mata... X'D

Assalamualaikum.. ;D
sajer jer nak update skit.. :)

4 MAY 2012
adalah hari dimana orang keempat telah menolak cintaku ahahhaa XD

sedey??? :P
tak dak makna!!! hahaha.. XD
aku dah konfem2 dah taw yang dya akan tolak aku ahaha XD
buat masa sekarang ni aku tak jumpak lagi mana2 orang yang sanggup terima aku.. :')
in fact aku sedar diri.. ^^

orang macam aku sapa yang nak buat teman kan.. X'D
walau apa pun alasan yang diberikan... kesimpulannya tetap sama... XD
"AKU TAK SUKA HANG LAA WEH!!!"
aahaha XD
*sebab kalau suka dya akan beri tempoh untuk memberi jawapan.. :)
ini tolak bulat2 der..*
X'D

okeh tutup kes.. :|

aku masih banyak lagi kekurangannya.. :')
orang selalu cakap aku ni ''BAEK BAEK BAEK''
hello... kalo orang baek... xdaknya jadik mcm ni laa.. XD
aku ni tak baekk laa..
SERIUS!!!
:P

aku ni sebenarnya bukan teringin sangat nak ada awek..
cuma aku kekadang terpikir..
kenapa tak penah ada orang yang suka dekat aku.. :'(
kalau kawan2 aku..
ada saja orang yang minat...
tapi aku...
tak penahnya ada orang minat..
nampak sangat yang aku ni banyak kekurangannya..

seseorang itu akan suka dekat seseorang yang nampak baek dimata diorang..
seseorang itu akan suka dekat seseorang yang nampak kacak dimata diorang...
seseorang itu akan suka dekat seseorang yang nampak kemas dimata diorang...
seseorang itu akan suka dekat seseorang yang nampak hebat dimata diorang...
maka kesimpulannya...
aku ni bukanlah orang yang baek...
aku ni bukanlah orang yang kacak...
aku ni bukanlah orang yang kemas...
aku ni bukanlah orang yang hebat...
:)

bukan niat nak merendah diri atau nak menyalahkan takdir...
cuma menyuarakan perasaan hati..
menceritakan suatu kebenaran yang pasti.. :)
ramai yang kata jodoh ditangan Tuhan..
memang betul..
tapi ada jugak yang cakap kalau tak usaha mcm mana nak dapat jodoh..
ini pun betul..
XD
(: aku masih kena baiki diri aku :)
sungguh banyak kekurangan yang ada pada diri aku..

kepada kawan2 yang diberi kesempatan itu...
jagalah diorang dengan baek..
korang bertuah sebab pasangan korang terima korang seadanya...
sekurang2nya ada orang yang menerima korang daripada aku yang tak pernah diterima ahaha XD
jagalah hubungan korang..
korang dah diberi kesempatan itu...
ingat batas2 korang.. teruskan mengenali hati budi mereka hingga kejinjang pelamin..
aku sebagai kawan tumpang bahagia jika melihat korang bahagia.. ;D
apa yang korang boleh pikir..
korang mempunyai ciri2 istimewa itu sehinggakan ada org yang sanggup go on dengan korang... :)

tapi ingat laa...
tak salah untuk kita saling kasih mengasihi sesama makhluk..
tetapi kita juga ada batas agama kita..
ingat lah, agama kita menuntut kita menjaga dan melindungi kaum hawa..
mereka telah memilih anda sebagai teman istimewa..
maka lindungi lah mereka daripada sebarang kekacauan..
jadilah insan yang terbaeek dalam hidup mereka..
jagalah mereka sehingga korang membina rumah tangga..
hebatnya perasaan itu!!!
:'D

aku hanya mampu memberi nasihat..
untuk  mengamalkannya.. aku masih belum berpeluang.. :')
tapi... jika diberi peluang itu..
Insyalah aku tak kan persiakan..
aku akan jadikan wanita itu insan yang pertama dan terakhir bagiku..
walaupun aku tak mampu tapi aku akan usahakan..
sebab memang tu yang aku teringin nak lakukan dari dulu lagi.. :')

aku tak kisah walau sapa pun yang datang padaku..
asalkan dya terima aku..
aku akan usaha untuk terimanya lebih daripada dya terima aku! 
XD
kerana aku ingin menghargai orang yang menghargai aku.. :')
kerana menerima itu lebih manis daripada menolak...
* tu pun kalau ada lah yang nak kan aku.. hahaha.. XD

apa pun
aku gembira sebab empat orang yang aku pernah suka ni..
sekarang semua dah jadi kawan aku..
walaupun ada yang dah bahagia dengan pasangan yang menjadi pilihan mereka..
dan semestinya jauh lebih baik daripada aku...
tapi aku bangga diorang masih sanggup berkawan dengan aku..
R,S,H,D.
TERIMA KASIH KORANG
;D


*korang sebenarnya dah buat pilihan yang betul.. korang lebih layak dengan orang yang lebih baik untuk korang.. bukannya aku.. aku hanya menyatakan perasaan fitrah aku sebagai seorang lelaki.. maaf kalau menyusahkan korang semua... dan terima kasih kerana menerima aku sebagai seorang kawan juga.. :') *


Mungkin gambar ini boleh menerangkan sesuatu.. ;D

5 comments:

  1. awak~~tak semestinya tanpa cinta kita tak boleh hidup means tanpa cinta manusia~~ lagi satu, kadang kdang kita tak sedar orang di sekeliling kita mungkin orang yang awak kenal adalah jodoh awak..sebab awak terlalu mengejar dea yang sudah tinggalkan awak tuh~~cinta indah walaupun kecewa, cinta manis walaupun merana, cinta bahagia walaupun bukan dgn dea yang mula mula kita cinta~~ peace yawww!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu tima kasih atas nasihat awak.. :')
      saya hargainya sangat!!! XD
      saya ni bukannya apa..
      just tak paham kenapa orang susah nak menerima diri ini.. XD
      teruk sangat kah diri ini???
      itu persoalannya.. :')

      Delete
    2. single doesnt means x laku.. no worries,juz keep improving ourselve,.. cinta waktu skrg x semestinya kekal..biar lmbat asalkan brpanjangan.. things happen for reasons.. maybe org 2 tolak kita, and one day u'll get better person.. who knows?? kan2??

      Delete
  2. tidak semua orang paham kita..kadangkadang mak kita yang melahirkan kita pun susah nak paham kita~~~kita sendiri yang sepatutnya paham kita lebih darin orang lain pun kadangkadang konfiuss dgn diri sendiri..~~ape yang penting sekarang kita endahkan ape orang kate..jadi diri sendiri, jgn hipokrit~~ oke >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu terima kasih awak.. :')
      mungkin saya masih belum matang dalam soal ini..
      XD
      apa pun.. pandangan daripada awak sangat saya hargai..
      thanks sesangat.. :')

      Delete