Thursday 26 April 2012

Kisah Aku dan MuZiK... #5

Assalamualaikum kawan2.. XD
hai~~~~~ lama tak post kat sini kan.. ^^'
biasalah.. kerja sekarang ni.. tak banyak masa yang terluang macam dulu dah..
sebut pasal kerja.. Alhamdulillah.. masuk harini genaplah dua minggu aku menjalankan tugas sebagai seorang anggota pengawal keselamatan di AEON JUSCO Seberang Perai City.. ;D
sepanjang aku keja sana.. oke laa.. tak da apa2 masalah.. semuanya baik2 saja.. :)
..hihi...
...
TETAPI~~~
post aku kali ni bukannya nak citer pasal tempat keja aku ataupun pengalaman keje aku sekarang..
tapi aku nak sambung citer pasal ''Kisah Aku dan MuZiK'' hahaha XD
untuk entry Aku dan MuZiK kali ni aku nak bawakkan satu tajuk yang agak best bagi aku... :)




~~~ST12~~~
hehe..
apa yang ada dengan ST12 ni???
hmm... sebenar benar benarnya kan... aku pun tak tau yang ST12 ni satu kumpulan dari Indonesia yang agak popular sampailaa aku mula masuk ke UiTM Puncak Perdana dan berkenalan dengan seorang makhluk bernama Hilmi Rusydi <--klik laa kalo nak kenal ngan dya.. XD
huhu sebelum ni lagu2 ST12 yang aku tau pun sejujurnya SATU jer hahaha..XD
tu pun lagu PUSPA sebab lagu tu pernah jugak popular di corong2 radio tanah air..
jadi aku kenal kalo ST12 ni lagu PUSPA jer laa hahaha XD

Kalo aku tak kenal Mamat tu mmg ni jer laa tanggapan aku terhadap ST12 hahaha XD

tapi disebabkan mamat ni lah.. aku mula kenal dengan lebih mendalam pasal ST12...
dya dah kenalkan aku dengan bermacam2 jenis lagu..
secara peribadinya aku memang seorang yang amat meminati aliran muzik yang mendayu2 ala2 jiwang karat ni kan..
lagu2 ST12 ni kebanyakkan ni memang mempunyai unsur2 yang aku minat..
lirik2 lagu yang nak disampaikan oleh penyanyinya, Charly memang sangat berkesan..
cara penyampaian lagu2nya amat menusuk kalbu.. TT__TT
antara lagu2 ST12 yang aku minat sangat adalah PUSPA, Jangan Pernah Berubah, Biarkan Aku Jatuh Cinta, Terlalu, Putri Iklan, Cari Pacar Lagi, Terluka, Tak Dapat Apa Apa, Setiaku, Sebuah Kenyataan, Saat Terakhir, MemujaMu, Isabella, Dunia Pasti Berputar, Cinta Tak Direstui, Aku Terjatuh, KebesaranMu, Anugerah Ilahi, Saat Kau Jauh dan yang paling aku layang sekarang neh... CINTA JANGAN DINANTI.. 
hahaha XD
siap jadik nada panggilan aku lagik..
*kalo sapa2 call aku lambat jawab tu sorry laa noh.. aku layan lagu tu jap.. nak jawab japgi tak sempat laa nak layan lagu tu hahaha <--mcm ni pon boleh ka?? :D
...
bagi peminat2 ST12 ni ada gelaran untuk mereka sendiri.. :)
kekadang daripada nama Facebook pun kita boleh tau yang dya ni peminat ST12..
gelaran mereka adalah "ST Setia" hahahaha XD

Bagi peminat-peminat ST12.. Ini adalah kebanggaan mereka.. ^^

kawan aku si Hilmi Rusydi tu pon guna gelaran tu.. :D
namanya Mie ST Setia.. :')
siap ada Fan Page lagik hahhaa XD
aku pun pernah jugak pakai gelaran ni dulu..
ramai gak kawan2 baru yang add aku daripada golongan ST Setia ni..
tapi sekarang aku tak nak guna dah nama tu.. :')
pertama sebab aku ni bukan lah sefanatik diorang..
tak semua lagu dan latar belakang ST12 aku tau..
dan yang kedua...
sekarang aku nak jadi diri sendiri...
aku tak nak berlindung lagi disebalik nama gelaran dan Profile Picture yang bukan melambangkan diri aku...
AKU ADALAH AKU !!!
hahaha XD
*okeh dah lari topik kejap.. ^^"
...
huhu
memang tak dinafikan...
lagu ST12 ni semuanya ada jiwanya yang tersendiri.. mana tidaknya..
Lagu2 ni semuanya dicipta oleh penyanyi dya sendiri.. Charly...

Vokalis kumpulan ST12 - Charly

semua lagu yang dicipta adalah berdasarkan daripada sejarah hidupnya..
daripada pengalaman dya ceritakan melalui lagu..
sebabkan tu lah lagu2 yang dicipta semuanya terasa dekat dihati.. :)
ianya adalah permaslahan yang berada disekeliling kita... XD
*aku dah mengarot~~
hihi aku bahagikan lagu2 ST12 ni kepada EMPAT kategori...

1) Syok Sendiri...(FOREVER ALONE) ='8}
2) Sedang Bercinta...(SAAT BAHAGIA) X'D
3) Putus Cinta...(DIKECEWAKAN) TT^TT
4) Keredhaan...(DALAM PASRAH) =')
*nombor 4 tu tak dak kena mengena dengan sapa2 naa.. -,-

1) FASA Syok Sendiri...(FOREVER ALONE)
antara lagu2nya adalah :-
i. PUSPA..
ii. Putri Iklan...
iii. Biarkan Aku Jatuh Cinta...
iv. Cinta Jangan Dinanti...
huhu kenapa aku kategorikan lagu2 ni sebagai syok sendiri??? hmm iyalaa.. semua lagu ni adalah mengenai seseorang yang sukakan seseorang tetapi tidak menyatakan hasratnya kepada orang yang disukainya... lebih memilukan apabila orang yang dya suka tu sebenarnya dah ada orang lain ataupun tak suka dekat dya.. ='8}



i. ST12_-_Putus_Saja_Pacarmu (PUSPA)

Kau gadisku yang cantik,
Coba lihat aku disini,
Disini ada aku yang cinta padamu...

Kau gadisku yang manis,
Coba lihat aku disini,
Disini ada aku yang sayang padamu...

Walau kutahu bahwa dirimu,
Sudah ada yang punya,
Namun kan ku tunggu sampai kau mau....

Jangan-jangan kau menolak cintaku,
Jangan-jangan kau ragukan hatiku,
Ku kan slalu setia menunggu,
Untuk jadi pacarmu...

Jangan-jangan kau tak terima cintaku,
Jangan-jangan kau hiraukan pacarmu,
Putuskanlah saja pacarmu,
Lalu bilang I Love You... Padaku...

# aku pernah terbaca di klip video lagu PUSPA ni di laman You Tube.. ada yang bagi komen bahawa lagu ni adalah lagu yang jahat.. ada jugak yang cakap lagu ni happening2 gitu... tapi sebenarnya bagi orang2 yang memahami situasi sebenar (macam aku XD) dya akan paham.. sebenarnya ni adalah lagu yang sangat sedih~~ :'( mengenai seorang lelaki yang amat meminati seorang wanita.. dya tidak menyatakan hasratnya kepada wanita itu.. dya cuma meminati wanita itu yang sebenarnya telah mempunyai seorang teman lelaki.. dia tak mengganggu pun hubungan mereka.. dya cuma mengharap yang suatu hari nanti wanita itu sedar yang sebenarnya ada seseorang yang menyintainya... 8DDD 


ii. ST12_-_Putri_Iklan

Aku yang terlelap sendiri,
Terlelap sampai tak sadarkan diri,
Ku lihat sang pujaan hati,
Datang melangkah terus menghampiri...

Namun sungguh sayang,
Kau hanyalah sebuah mimpi,
Terbangunkan pagi bersama matahari...

Aku bergetar di sentuh dia,
Mataku terbang sampai ke langit,
Tubuhnya pun indah ku pandangi,
Putih mulus dan seksi...

Tak jauh seperti sang bidadari,
Kan ku peluk dia sampai mati,
Rambutnya pun indah bagai putri,
Mirip iklan di TV...

# Ni baru betul syok sendiri ahaha TT__TT lagu pasal seorang lelaki yang meminati seorang gadis.. baginya gadis ini memang sangat sempurna dimatanya.. dya cuma memuji2 dari belakang kerana dya sedar sapa diri dya.. :') dia tak mungkin memiliki gadis yang sehebat itu..


iii. ST12_-_Biarkan_Aku_Jatuh_Cinta

Mata ini indah melihatmu,
Rasa ini rasakan cintamu,
Jiwa ini getarkan jiwamu,
Jantung ini detakkan jantungmu...

Dan biarkan aku padamu,
Menyimpan sejuta harapan,
Aku padamu,
Rasa ini tulus padamu,
Takkan berhenti,
Sampai nanti ku mati...

Biarkan aku jatuh cinta,
Pesona ku pada pandangan,
Saat kita jumpa,
Biarkan aku kan mencoba,
Tak perduli kau berkata,
Tuk mau atau tidak...

# huhu lagu ni pulak berkisah tentang seseorang yang sangat mencintai seseorang gadis itu sehinggakan dya sangat bertekad untuk mencintai gadis itu walau dengan cara apa sekali pun.. dia tetap ingin mencuba dan terus menunggu.. tak peduli sama ada si gadis itu menerimanya atau tidak.. apa yang pasti dya mencintai gadis itu sepenuh hati.. :')



iv. ST12_-_Cinta_Jangan_Dinanti

Biar kuungkap cinta,
Cinta begitu besar,
Biarkan itu menjadi,
Rasa indah yang ku miliki...

Cinta tak sepantasnya,
Tertutup tertepis saja,
Biarku ungkap semua,
Perasaanku terhadap mu...

Ku pasti bisa bahagiakan dirimu,
Secepatnya sebekunya takkan perasaanku,
Selama ini...

Biarkan kini ku tunggu pasti,
Jawabanmu membalas cintaku,
Cintamu jangan dinanti-nanti,
Cintaku pasti kan sampai mati...

Janganlah ada ragu dihati,
Ku tak akan membuatmu terluka,
Cintamu jangan dinanti-nanti,
Cintaku tulus kan sampai mati...

# Berbeza pulak dengan lagu ni.. :) Cinta Jangan Dinanti... daripada tajuk lagu pun kita boleh tau apa yang nak disampaikan.. mengisahkan tentang seorang lelaki yang menyukai seseorang gadis.. sepenuh perasaannya telah menyatakan hasratnya.. tetapi gadis yang disukainya itu masih tidak membalas cintanya.. X'D dan dya masih menunggu jawapan gadis itu sehingga sekarang.. syok sendiri... X'D

...
alamak... panjang laa pulak aku dok membebel pasal tajuk ni kalini hahaha XD
sorry laa memang aku banyak mengarut kalini..
walaupun korang tak paham apa yang aku cuba nak sampaikan..
biarlah aku seorang sahaja yang memahaminya.. :')
aku tak pandai nak pahamkan orang pasal perasaan ni.. XD
main bantai jaa... hahaha... 
sampaikan seorang kawan kelas aku pernah cakap dengan aku.. :')
aku ingat lagi.. waktu tu dekat dalam umah aku (di kolej UiTM).. 
penghujung bulan 3 dah nak balik dah cuti sem 2...
dya cakap ngan aku...
"azam.. aku tengok ko ni macam orang tak de perasaan jer.."
hahaha.. luarannya memang laa aku ketawa.. tapi dalaman aku???
tak daa sapa yang taw.. TT__TT
oke tak larat daa nak taip panjang2 hahaha XD
sebenarnya ada banyak lagik cter pasal ST12 dengan diri aku ni.. :)
tapi mungkin nantilah aku sambung pada entry yang seterusnya ea.... :'D

TERIMA KASIH SEBAB SUDI BACA KEMENGAROTAN AKU INI.. 
= ' )



2 comments:

  1. semangat~~saya minat malaysian song jew kodd..indo opick jewp!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha saya ni paham bahasa Melayu jaa.. XD
      tu pasal laa minat lagu2 melayu ngan Indon.. :')
      kalo lagu omputeh ni FAIL skit laa hehe.. ^^"

      Delete