There was an error in this gadget

Sunday, 8 April 2012

Kisah Aku dan MuZiK... #2

Assalamualaikum.... :D

Bertemu di sambungan kisah "Aku dan Muzik!!!" :D :D :D
hihihi ^^
...

Kumpul lirik lagu??? :D

okeh ni sambungan cerita aku lpas tragedi ter"berkaraoke" tuh.. ^^" <--sempoi tak ayat.. XD
waktu tu umo aku baru 10 tahun.. :D
hujung tahun nak naik darjah 5 dah.. XD
huhu.. mulai dari darjah 5 aku mula minat untuk kumpul lirik lagu! XD
aku ingat lagik lirik lagu pertama yang aku salin dalam buku nota laporan sains.. XD
lagu~~~~ BOBOY - DEMI MASA yg first aku karok dulu tuh hahaha XD
nak buat mcm mana kan... dah lagu ni jaa yang aku ingat lirik waktu tu.. ^^"
*mana tak hafalnya.. asal karok jaa lagu tuh.. asal karok jaa lagu tuh.. ^^*
bukan satu buku lirik lagu yang aku buat..
tak terkira haih..
lepas satu buku, satu lagi aku buat..
bukan sebab banyak lirik lagu yang aku kumpul..
tapi.... asyik salin balik lirik2 yang penah aku dapat hahaha XD
rajin giller tak jemu2.. *biasalaa dulu kecik2 tatau nak buat apa masa lapang.. ^^"
jadi ni laa hobi aku.. :)
macam2 cara aku buat nak kumpulkan lirik lagu nih.. :D
ada yang aku jumpak dalam majalah... surat khabar... sampai ada yang aku salin sendiri! punya laa rajin sampai aku sanggup duduk depan box karaoke tu ulang2 lagu yang sama untuk salin lirik lagu punya pasal! hahaha XD
...
banyak jugak dugaan sepanjang proses mengumpul lirik2 lagu ni.. :)
ada yang buku aku nih hilang... kawan pinjam xbagi2 balik *dalam erti kata lain "mengambilnya" tanpa relaku.. dan yang paling best pernah kena rampas dengan cikgu... ^^
huhu.. apa kes laa yang sampai buku lirik lagu tu kena rampas ngan cikgu aku pun tatau...
penah ada satu kes kat sekolah rendah aku ni..
waktu tu aku darjah 6 dah..
lagi berapa bulan jaa nak UPSR...
waktu tu mmg dah jadi trend kat sekolah aku.. budak2 suka menyanyi...
sampai satu tahap.. cikgu2 kat sekolah aku tu HARAMkan budak2 menyanyi..
maknanya dalam kawasan sekolah dilarang menyanyi...
bayangkan laa betapa kroniknya masalah ketika tu sampai kan nak nyanyi dalam kawasan sekolah pun tak dibenarkan.. *mungkin sebab budak2 ni suka menyanyi dalam kelas ketika cikgu sedang mengajar kot..
huhu..
sampaikan buku lirik lagu aku kena rampas dengan Ustazah kelas aku...
*sebenarnya ini adalah perbuatan khianat kawan2 yg cemburu dengan aku.. :P
aku tak penah buat salah apa pun..
aku just bawak buku tu ke sekolah sbb nak tunjuk dkat kawan2...
tapi ada sapa ntah laa yg jelez gila dengan aku sampai pi ngadu kat Ustazah kata aku bawak buku luar masuk sekolah..
terus kena rampas.. huhu.. :'(
tapi aku xkesah pon kena rampas sebab aku ada banyak lagi spare kat umah.. :D
*untung gak dok salin2 banyak2 kali nih hahaha XD
...
dan dalam masa nak dekat UPSR tu ada laa satu penceramah ni datang sekolah aku bagi ceramah pasal UPSR.. :D
sejujurnya aku mengaku yg aku mmg tak ingat apa2 yg dya cakap tu sekarang hahaha XD
*awat hampa ingat lagi ka apa ceramah yg penceramah bgtau hampa 7 tahun lpas? =..=
tapi!!! aku masih ingat lagi ayat di penghujung ceramah dya! XD
dya ada cakap yang lagu ini boleh bagi semangat pada kita.. XD
kita boleh tukar lirik lagu ni daripada lagu cintan cintun kita boleh tukar ke lagu pasal pelajaran... XD
dan dya ada bagi satu lagu yang aku masih ingat skit lirik dya hehe..
dya tukar lagu Iklim - Suci Dalam Debu kepada lagu Suci Dalam UPSR hahaha XD
ni sedikit potongan lirik lagu dya... ^^

"Lulus UPSR matlamat ku...
Harapanku adalah 5 A..
Ibu bapakan gembira, ketawa...
Melihat kejayaan kita..."

hahaha... XD sempoi gak penceramah tu.. siap fotostat bagi sorang satu lagi lirik lagu ni.. XD
hahaha cikgu semua senyap jaa.. :)
huhu bertambah laa lagi satu koleksi lirik lagu aku waktu tu hihihi...
...
sejak daripada situ... kawan2 aku semua dah mula pandai mengubah lagu...
masing2 dah pandai tukar lagu daripada lagu asal ke lagu yang berbentuk pendidikan dan semangat hahaha XD
aku dulu pun ada gubah lagu gak waktu tuh.. ^^
tapi aku dah lupa lirik dya.. :)
seingat aku waktu tu aku gubah lagu Spider - Relaku Pujuk hihihi...
jadi pengajarannya disini.... :D
*cheeewwaaahhh ada pengajaran lagi tu... XD*
setiap apa yang kita buat boleh diubah menjadi sesuatu yang lebih baik.. :)
jangan sangka apa yang kita buat itu benda yang tak elok saja...
kekadang benda tu kita boleh ubahnya menjadi sesuatu yg lebih baik.. ^^
apa yang penting pemikiran haruslah positif!
XD
dan sekarang.... buku2 lirik lagu aku bersepah di dalam rumah..
boleh berada dimerata2 tempat.. :D
di stor.. bilik.. ruang tamu, dalam almari dan mana2 sahaja boleh dijumpainya... XD
bila terjumpak balik buku tu..
teringat cter2 lama ni hahahak XD

0 comments:

Post a Comment