There was an error in this gadget

Wednesday, 31 October 2012

#2 "Mie Mat Pit" budak TEATER

Inilah dia orang yang aku kagumi selama ini, Emi aka Sakdon


Hilmi Rusydi bin Hassan atau lebih dikenali dengan nama gelaran Sakdon tetapi aku lebih selesa memanggilnya dengan nama Emi... hahahahaha X’D adoi~~ kalo ingat balik laa waktu first time aku kenal dia ni.. memang lawak laa.. dia ni pulak memang terkenal dengan sikap dia yang suka buat lawak.. memang tak salah laa kalo aku kenal dia pun dalam keadaan yang sangat kelakar hahahaha X’D

Aku mula kenal dengan dia ni sejak daripada Minggu Destini Siswa lagi.. tapi aku nampak dia daripada jauh jer.. sebab dia ni lah yang paling menonjol sepanjang minggu itu.. dia suka buat benda gila dan menggila dkat depan dan benda yang buat dia paling menonjol adalah apabila satu permainan yang diberi nama Tepok Tepok Ahmad Albab diperkenalkan.. dia laa yang paling menyerlah dalam permainan itu kerana keasyikannya menepok tangan sambil menggoyangkan kepalanya seolah2 sedang menurun dan kerasukan hantu telah menyebabkan dia menjadi tarikan ramai.. oleh itu, tak kisah lah kalau dia ni sangat dikenali dalam MDS tu dan budak2 daripada fakulti lain pun kenal sama dia.. hehehe.. :’p

Waktu MDS macam ni lah dia hahahhaa aku takot -,-

Tapi sesi perkenalan aku dengan Emi ni bukan setakat disitu sahaja.. aku pikir dia ni budak kelas lain.. sampai lah satu hari dalam MDS tu dimana kami perlu berkumpul dengan budak2 yang sama kelas.. sedar2 dia duduk sebelah aku.. ==’’ mau tak cuak aku waktu tu dia peluk jer aku kemana aku pegi waktu tu.. aku dah laa takut dengan dia sebenarnya.. dengan rambut kembangnya.. dengan perangai dia yang pelik tu.. sampai terpikir dalam pala otak aku yang satu hari nanti dia akan bunuh aku hahahhaa X’D

Aku ingat lagi waktu tu.. dia tanya aku nama apa.. aku tipu laa dia nama aku Ahmad Idham.. takot punya pasal.. aku ingat lpas tu tak jumpa dengan dia dah.. sekali setiap masa aku jumpa dia.. dan sepanjang MDS tu aku hidup dalam ketakutan sebab asyik jumpa dia dan dia akan peluk bahu aku dengan sebelah tangan dia sambil panggil aku Ahmad Idham.. wuu~~ gerun gler aku waktu tu.. ==’’ sampai satu tahap aku terpikir nak lari daripada UiTM ni sebab takut dengan dia ni punya pasal lah hahaha XD tambah pulak dia dok ajak aku sambong degree Teater dengan dia.. dia tak bagi aku pegi mana2.. aku kena stay dengan dia.. terpikir jugak aku.. apahal mamat ni.. baru kenal tak sampai seminggu dah cakap bukan2.. =’p tapi sebenarnya dia bukan saja2 buat mcm tu.. dia ada agenda sendiri.. dia nak mesra dengan org.. jadi dengan cara tu lah dia dapat rapat dengan orang lain dan tu lah cara dia berkawan.. =)

Dia ni terlalu disenangi hinggakan lecturer kami yang omputeh ni pon sayang sangat dekat dia wakakaka XD

Hehehe.. lepas abis je MDS tu.. aku dah jarang jumpa dengan dia.. jumpa pun dalam kelas je.. dan setiap kali dalam kelas.. dia masih dengan perangai dia yang sama.. gila2 macam tu.. tak penahnya nak amik serius dalam apa2 hal.. semua org pikir yang dia ni tak betul.. sampailah satu masa bila dia datang bilik aku dengan Acap.. dia mula jadi dirinya yang sebenar.. dia tunjukkan bakat dia bermain gitar.. dia tunjuk bakat nyanyian dia.. dan dia cerita mengenai pengalaman hidup dia dan bagaimana dia boleh sampai ke UiTM Puncak Perdana ini.. =’) dari situ lah aku mula kenali dia..

Gitar ni pon dia yang bawak aku belikan
Dalam masa yang sama dia jugak guru gitar aku
='p

Emi ni sebenarnya bukanlah macam yang org lain sangka.. dia seorang yang sangat serius dan komited dengan kerjanya.. mungkin dengan orang lain dia boleh jadi tak betul dan org akan anggap dia gila tapi bukan dengan aku.. aku kenal dia dah aku tahu apa matlamat dia.. hehehe ;D

Dengan aku.. dia boleh serius.. =)

Apa yang hebatnya, Emi ni dengan aku dia tak akan melawak dan dia akan sentiasa serius dengan aku.. walaupun kami berborak dalam nada bergurau tetapi sebenarnya ada sesuatu yanng serius dalam gurauan kami.. itu yang aku suka tentangnya.. tambah pula Emi ni memang seorang yang penuh dengan idea.. dan dia pula bukanlah seorang yang kedekut.. setiap ilmu yang dia ada dia akan kongsi dengan sesiapa yang dia mahu dan org yang selalu dia berkongsi adalah aku.. hehehe.. apa yang dia buat dia akan panggil aku untuk membantu walaupun aku tidak tahu apa2 tetapi dia tetap mengajar aku.. tak dinafikan aku memang sangat senang bekerja dibawanya dan dalam masa yang sama aku sangat menghormati dan mengagumi dia.. =’) tak salahkan kita mengagumi sahabat kita sendiri.. ^^ kerana bagi aku.. dia ada sesuatu yang orang lain tak miliki.. =)

Dia ni kalau dah bersungguh2 dengan skrip dia.. dia akan fokus dah terus komited.. =)

 Sebelum ini aku memang dikenali sebagai seorang yang tidak bersosial dan seorang yang suka menyendiri bak kata Madam Fauziah (lecturer BEL kesayangan aku ^^), “Azam, you are loner..” lebihh kurang mcm tu lah hehehe.. XD Tapi!!! sejak aku mengenali Emi ni.. dia lah orang yang bertanggungjawab yang telah mengajar aku apa itu LEPAK dan KARAOKE!!! arrghhh… sebelum ni aku tak pernah minat untuk melepak diluar rumah selain melepak didalam bilik.. tapi dia ni lah yang telah bertanggungjawab mengajar aku dengan membawa aku ke Kandang (tempat makan di Puncak) setiap hari dan duduk disitu selama berjam jam.. -,- mulanya memang aku tak senang tapi lama2 aku jadi terbiasa sebab lepak kami bukannya berbual kosong tetapi penuh dengan info dan maklumat yang sangat berguna.. hahaha XD KARAOKE!!!! arrgghhh~~ sebelum ni aku tak pernah jadik gila dan gian gian nak gi karaoke sampai lah dia ni mengajar aku untuk pergi karaoke setiap hujung minggu! -,- Emi! ko kene bertanggungjawab hahahaha XD

PKNS ngan PAS lah tempat selalu dia bawak aku lepak hahaha

Dah laa ko penah tipu aku Emi.. aku ingat lagi dulu ko penah cakap time kite duk lepak dekat kandang.. kite selalu usha budak2 duk makan dkat kandang dengan awek diorang.. ko cakap muke mcm kite ni takkan dapat awek sampai abis belajo.. ko cakap sampai graduade laa kite akan lepak bersama dan hanya memandang orang2 sekeliling yang makan dengan awek sambil bergelak ketawa.. tapi kini.. ternyata ianya berbeda! sekarang ko dah ade awek! ko tinggal aku.. aku makan sorang2.. aku lepak sorang2.. ko lepak dengan awek ko.. huh! *padahal dia ajak aku lepak skali.. aku je yang malas nak join hahahaha XD *gurau2 je laa Emi.. dah ditakdirkan ade orang yang sudi terima ko.. apa kuasa aku nak menghalangkan.. ^^ aku cuma boleh doakan yang ko akan sentiasa bahagia disamping orang yang ko sayang tu.. =) jage dia baek2.. bukan senang nak jumpa org yang boleh terima kita seadanya mcm tu.. ko patut rasa bertuah.. =) hehehehhe.. doakan aku sama supaya org yang aku suke ni pon boleh terima aku jugak wakakakaka X’D

Dia selalu cakap dengan aku
"Zam ko kene jadi mcm aku tengok aku dah bahagie sekarang.."
ye laa tu Emi oii.. -,-

Tu just selingan saja.. =’) sepanjang aku kenal dia.. ada sahaja projek yang dia paksa aku join dengan dia.. hahaha X’D tapi aku tak nafikan setiap projek yang aku join dengan dia memang banyak pengalaman baru yang aku dapat.. =’) first projek yang dia minta aku bantu dia adalah projek short film “Jangan Pernah Berubah” semester satu yang idea asalnya datang daripada dia dan dibantu oleh beberapa rakan2 lain.. =’) projek ni aku tak pernah terpikir nak buat tetapi daripada semangat dan dorongan yang dia tunjukkan lah yang buat aku jadi bersemangat nak membantu dia dalam projek ni.. =’)

Short Film dia ni siap ada poster lagik hahaha XD

Jangan Pernah Berubah Full Movie hehehe.. :'p

Semester dua pula, aku dapat bekerja dengan dia dibawah dua projek yang berlainan.. kalau sem 1 dia buat short film, sem 2 pula dia buat pementasan Teater dan sebuah lagu untuk aku wakakakaka!!! X’D

Aku masih ingat lagi dimana dia datang kebilik aku menunjukkan sepihan2 kertas kecik yang mencatitkan idea2nya untuk dibuat skrip teater kepada aku.. pada mulanya aku memang tak berminat langsung dengan kertas2 kecik yang dia tunjuk dekat aku tu sampailah dia duduk menghadap aku dan menceritakan segala idea yang terlintas didalam pemikirannya itu.. ceritanya yang lengkap dan padat itu telah membuatkan aku terbuka hati untuk membaca kertas2 kecik yang diberikannya itu dan ternyata ideanya itu sangat mengagumkan dan menarik perhatian aku.. dan akhirnya… malam itu juga aku menyiapkan skrip teater bersamanya sehingga pukul empat pagi yang bertajuk “Kematian”.. betapa hidupnya skrip itu sampaikan bulu tengkuk aku berdiri sepanjang menyiapkan skrip itu.. sumpah tak tipu.. =’O

Inilah dia poster Teater Kematian arahan Emi

Dan pada semester yang sama juga, aku dikejutkan lagi dengan janjinya yang mengatakan bahawa dia nak buat lagu untuk aku.. -_- ntah pape laa mamat ni.. aku ingat dia melawak.. rupanya dia betul2 ada buat lagu untuk aku.. lirik dan melodi yang sangat menarik dan bait2 liriknya sangat menyentuh hati aku.. hahaha X’D akhirnya aku dah ada lagu sendiri woi~~ “Rasa Yang Mati” dengar2kan lah~~ hehehe =’p

Azam feat Mie - Rasa Yang Mati 
sudi2 lah mendengarnya.. XD

Bukan setakat di semester dua sahaja.. malah sekali lagi aku dapat bekerja dibawahnya pada semester tiga dengan projek yang lebih mencabar.. Untuk sebuah pementasan teater bertajuk “Inflakasta” dan sebuah sketsa pendek bertajuk “Jangan Hukum Aku”.. Sem 3 juga dia telah di pelawa oleh sebuah syarikat rakaman untuk merakamkan lagu di dalam studio dan dia telah merakamkan beberapa lagu bersama ahli kumpulan yang baru ditubuhkan yang diberi nama In-Soul.. =)

Bukti dia di studio rakaman.. =)


Hahhahaha.. sememangnya aku dah kata sejak daripada aku semester satu lagi.. Emi ni ada sesuatu yang boleh membuatkannya pergi lebih jauh.. Dengan usaha dan komitmen yang diberikan olehnya Insyalah aku yakin semester hadapan dia akan menjadi lebih berjaya dengan karyanya yang terbaru iaitu “Teater Theatron”.. aku sentiasa bersedia untuk memberi khidmat kepadanya dan aku sentiasa berdoa agar suatu hari nanti cita2nya untuk menjadi seorang yang serba boleh dan berjaya akan tercapai... Amiin.. =)

Mari kita doakan yang terbaeekk untuk skrip ini.. =)
Emi ko jangan risau walau apa pun orang cakap pasal ko! aku tetap dibelakang ko!

Ko ade sesuatu Emi.. aku yakin ko boleh pergi jauh.. =')

Tuesday, 16 October 2012

#1 "Acap Kodiang" budak SKRIN

Acap sorry curi Profile Picture FB hehehe.. ='p

Mohammad Asyraf bin Khalib.. Atau lebih senang dipanggil dengan nama Acap Kodiang.. hahaha.. Sebut saja nama Acap Kodiang budak Skrin.. Sapa tak kenal.. Aku berani jamin, keseluruhan TeKA Batch Mei 2011 tak kira lah Skrin ker, Penulisan ker, Teater ker, Pengurusan ker.. semua mesti kenal sama ini Acap Kodiang hahahaha.. XD

Aku kenal dengan Acap ni pun bukan lah sebab glemernyer dia ni.. aku kenal dia sejak daripada first day aku jejakkan kaki ke UiTM Puncak Perdana ni lagi.. mana tak kenalnya, dia ni roommate aku hahahaha.. bukan saja takat satu bilik, malah dia ni lah manusia pertama aku aku kenal dekat Puncak ni dah secara otomatiknya dia lah sahabat pertama aku di sini.. =’)

Aku ingat lagi first time aku kenal dia ni, waktu tu aku baru dapat kunci bilik.. Alhamdulillah aku dapat bilik yang menempatkan dua orang sahaja di dalamnya (sebenarnya aku tak suka duduk ramai2 sebab tu aku suka dapat bilik dua org hehehe =P).. first aku masuk dalam rumah tu, aku jumpa dengan family dia dulu, masuk2 bilik baru jumpa dia tengah kemas2 barang dan katil hahaha XD (awal dia ni sampai).. waktu tu laa aku mula kenal dengan dia.. aku ingat lagi mak dia pesan apa dkat aku waktu tu.. “Kawan dengan Asyraf ni baik2 naa..” hehehe.. ^^”

Apa yang buat kami ni boleh jadi lagi rapat dengan dia ni sebab dia lah satu2nya budak yang sama fakulti dengan aku dalam rumah tu.. XD budak lain semuanya Fakulti Akaun.. aku dengan dia jer budak Fakulti TeKA huhu.. ^^” sebab tu laa kami ni rapat gler.. maklum la.. apa2 aktiviti semua kami bersama.. nak pegi mana pon dengan dia lah senang cakap.. XD sampai kan pernah sekali budak2 kelas dia buat aktiviti naik bukit yang namanya Bukit Tonggek tu aku diajaknya sekali.. sekali tengok aku sorang jer budak Teater dkat situ.. yang lain suma budak Skrin hahahaha XD macam2 lagi lah sampaikan ada yang cakap aku ni dah mcm budak Skrin.. =P

Diatas Bukit Tonggek

Tapi bukan semua ni yang buat aku senang dengan dia.. =’) Acap ni bagi aku dah macam kembar aku di sini.. bagi aku, Acap saja yang paling memahami aku.. sikap dia.. perangai dia pun kebanyakannya ada persamaan dengan aku.. ^^ bagi aku.. hanya Acap sahaja makhluk di Puncak yang sangat memahami cara hidup aku.. Kalau Acap tau yang aku tengah study atau buat assignment, dia akan senyap.. dia tau yang aku memerlukan suasana yang senyap sunyi dan aman time nak belajo.. X’D kalau ada orang ganggu aku time aku tenga belajo, dia akan marah orang tu sebab dia tau yang aku ni jenis pendam dan takkan marah walaupun aku tak suka.. ^^ dia tak macam kawan2 aku yang lain.. kalau buat keja.. suka bising2.. pasang lagu kuat2.. pastu menyembang bukan2.. aku tak leh mcm tu.. keja tak jalan wooo~~.. -,-

Terharu aku bila bace notis yang Acap buat ni hahaha X'D

Acap dia tak macam kawan2 yang lain.. =’) dia tak pernah mengongkong aku walaupun kami rapat mcm mana sekali pon.. ^^ kalau dia ajak kuar atau ajak teman dia pegi mana2.. dia tak pernah paksa.. sekali aku tolak pelawaan dia, terus dia paham.. =’) dia tahu yang aku ni tak suka dipaksa dan dia tahu yang aku suka menyendiri sebenarnya.. ^^”

Dan Acap juga memang seorang yang sangat prihatin.. =’) dia sentiasa bersedia untuk mendengar keluhan masalah kawan2nya.. dia tak pernah menjatuhkan semangat kawan2nya.. dia akan berusaha untuk membangkitkan semangat kawannya dan sentiasa bersedia untuk membantu.. Acap dia memang memahami aku.. dia tahu yang aku ni jenis seorang yang memendam rasa.. kekadang dia akan tanya aku kalau nampak aku mcm ada masalah.. dan setiap kali dia bertanya, aku rasa senang sebab waktunya selalu sesuai pada keadaan.. =’) sampai satu tahap.. aku pernah menangis teresak2 di dalam bilik atas sebab masalah peribadi.. hahahhahaa… X’D dia tahu.. dia tak ganggu aku langsung.. =’) bila aku dah reda.. baru dia tenangkan aku tanpa banyak soal.. Acap memang hebat.. =’) kadang2 masalah kewangan aku juga diambil berat olehnya.. =’( dia tahu yang aku ni ada masalah kewangan dan kadang kala hinggakan tak makan.. tapi disaat aku dalam kesusahan selalu aku terjumpa duit di dalam locker, beg duit dan katil aku.. aku tahu memang Acap punya kerja semua ni.. kekadang ada juga budak rumah lain yg buat mcm tu tapi selalunya mmg dia lah.. =’) kalau ditanya dia tak pernah mengaku.. ada juga dia pass by hand duit dia dengan aku.. kekadang aku terharu.. =’( dia pun bukannya ada duit sangat tapi dia sanggup berkongsi dengan aku.. wuwuwuwu~~ malu aku malu~~

Acap pun seorang yang sangat ramah dan senang didekati =)

Pada aku, nak jumpa kawan sebaik Acap ni memang satu dalam seribu lah.. =’) walaupun aku dengan dia tak lah serapat mana.. tetapi ikatan persahabatan yang terjalin antara kami memang sangat kuat.. dan boleh dikatakan.. dialah kawan yang paling disayangi oleh family aku hahahahahhahaa X’D mana taknya.. daripada Tok, Mak, Mak Njang sampai ke Pak Su.. semua ingat dekat dia.. kalo cter pasal Puncak Perdana jer mesti dia akan tanya pasal Asyraf.. Tok aku tu pulak.. asal call aku jer, mesti tanya Asyraf tengah buat apa???? kirim salam dekat dia naa.. hahahha XD itulah ACAP KODIANG…. =’)

Pernah orang kutuk gambar ni kate aku mcm beruang Grizzly tp Acap bela aku hahaha X'D

Friday, 3 August 2012

Jangan Mencari Terlalu Sempurna (Dato' Dr. Fadilah Kamsah)


Tengah menjelajah2 blog member2.. aku terbaca satu blog yang sangat sweet.. XD

aku berminat dengan postnya.. jadi aku ingin berkongsi didalam blog aku~~


lalalalalalala~~~

XDXDXD



Jika kamu memancing ikan.... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu.... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.... Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga ......... Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya.... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja.... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu....


Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu.... Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang.... Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....


Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya.... Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa.... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain.. Terlalu ingin mengejar kelezatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang ain Kamu juga yang akan MENYESAL....


credit to : http://teratakcintaku.blogspot.com/2010/10/jangan-mencari-terlalu-sempurna.html?spref=fb

Jangan mudah kecewa jika cinta ini tidak dibalas..
Boleh jadi suatu hari nanti dia akan membalasnya..
:)

Sunday, 27 May 2012

Aku Kembali Bersama SEMANGAT BARU!!!!

Assalamualaikum..
:)

hehehe.. agak lama jugak aku tak post di blog ni kan..
sejak daripada peristiwa yang tak masok akai yang berlaku kat aku haritu..
seriously aku memang dah tak daa mood sangat dah nak menaip..
nak bercerita.. nak berkarya.. nak buat apa2 pon aku dah tak de semangat..
kalau nak diikutkan memang sekarang ni pun aku masih belum ada semangat macam dulu lagi.. :(
ye laa kan.. mana tak nya...
peristiwa yang berlaku tempoh hari memang betul2 memberi kesan yang agak mendalam kepadaku..
dan juga sebagai satu pengajaran kepadaku..
kita memang tak boleh meletakkan harapan yang terlalu tinggi kepada sesuatu perkara yang agak mustahil untuk kita kecapi..
kita juga tak boleh memaksa sesuatu untuk memenuhi kemahuan kita semata2..
biarlah ianya hanya tinggal satu harapan..
dan yang paling penting.. tidak semua perkara kita perlu berahsia dalam usaha 'menjaga hati dan perasaan seseorang'.. :'(
sekarang semuanya dah berlaku dan berlalu...
walaupun kesannya masih ada..
aku cuba menghadapinya dengan tenang..
yup.. 
aku juga manusia kan...
aku rasa tak salah untuk aku mempunyai satu perasaan yang berbeda kepada seseorang yang berlainan jantina..
itukan satu fitrah.. :)
lebih menyedihkan kalau kita berniat baik tetapi telah disalah anggap dan dianggap pula sebagai seorang yang hanya ingin memainkan perasaan semata2..
ouch!!! tak mampu tak mampu~~~
*okeh agaknya aku dah mengarot jauh dah ni ahahhaa XD
...

Yeah!!! AKU HARUS BERUBAH!!!!!

Sebenarnya post aku kali ini bukannya nak berceloteh pasal hati perasaan kejadah semua tu.. XD
aku nak cuba lupakan semua tu buat masa sekarang...
:)
yang tak sudi tu.. biarkannya dengan ketidaksudiaannya.. XD
(mana taw satu hari nanti tetiba dya sudi kan)
*hahaha PERASAN LEBEY kan... :P
~ tapi apa salahnya kalau masih nak mengharap kan ~ ^^
arrggghhh!!! apa masuk balik topik nih! 
ish ish!! *tampar mulut tujuh kali.. nakal sangat nih!
hehe..
*eh bukan jari ke yang menaip.. asal mulut lak yg kena tampar.. =,=''
erk... ABAIKAN... -,-
...
OKEH!!!! ni yang real punya!!!
XD
hehe.. sebenarnya sejak dari peristiwa yang lepas..
banyak perkara yang telah berlaku...
secara umumnya sekarang aku dah berhenti keja.. ^^
beberapa hari yang lepas.. 
aku pegi Kuala Nerang ngan kawan2 aku..
*berkonvoi ke kenduri kahwin Kak Eyka.. :D
hehe..
(aku akan postkan lagi satu cerita menganai KONVOI aku ni.. :D)
sekarang pulak aku dah sampai ke umah Pak Njang aku di Damansara Utama sebab nak ikuti kursus Pemimpin Minggu Destini Siswa (PMDS) di Puncak Alam besok.. ^^"
hehe..
...

Kad pekerja aku... Serius akan merinduinya... :')

bila dipikirkan balik..
kejap saja masa berlalu kan.. :)
sedar sedar.. aku dah berhenti keja dengan company Aeon tu..
hmm... sebenarnya agak berat hati aku nak tinggalkan diorang di sana..
iyalaa.. setiap hari selama sebulan setengah aku bersama mereka...
hari2 aku dipenuhi dengan gelagat dan telatah mereka yang sporting2 belaka..
walaupun aku dalam masalah..
ada saja yang perasan..
siap bagi kata2 semangat semua cukup..
*teeetttt kantoi aku tercerita masalah aku dekat brader Blue Waves sorg ni ahahaha.. XD
alaa.. dya mmg rapat dengan aku.. :)
gipun aku tak dek tempat bercerita..
dapat jugak kata2 semangat daripada dya.. hehe.. ^^"
katanya bunga bukan sekuntum..
satu tolak.. dok ada sepuluh lagi yang menunggu.. =.=''
*standard laa.. ni laa ayat2 org dulu2 ahahaha XD
~ hakikatnya tak leh diterima pakai langsung pon.. ~
sapa laa yang nak org mcm aku ni..
-,-
argh!!!! again nak masok balik topik tu asal ntah!!!
grrr~~~~  =..=
lupakan lupakan.... >_<
hehe.. sepanjang aku keja jadi pengawal keselamatan ni kan...
ada sekali jer aku berpeluang bertugas waktu malam.. 
:D
pergh!!! bertugas malam ni mencabar woo~~~
hantu??? =..=
bukanlaa... cabaran yang paling besaqnya bukan hantu jembalang semua tu...
cabarannya adalah NGANTOK!!!!
hahaha XD
walaupun aku dah terbiasa tido lambat2 tiap hari..
tapi time keja ni lain woo~~
ngantoknya hanya Tuhan yang tahu..
nak saja aku tido kat tempat bertugas tu..
*tapi kalo kena tangkap elaun bulanan babai laa yer.. ^^v
hehe..
pacak???
fuh... memang ni laa perkataan yang agak digeruni di sana...
pacak bermaksud menjaga sesuatu lokasi dalam keadaan statik..
ini bermakna seseorang itu tidak dibenarkan untuk meninggalkan lokasi selama dia bertugas..
sekiranya sebarang kecurian berlaku semasa meninggalkan lokasi itu..
anda akan dipertanggungjawabkan sepenuhnya.. ==''
fuh.. memang pacak lah yang paling aku geruni..
bukan apa.. lenguh kaki kot.. XD
paling lama pun aku pernah pacak dalam sehari sembilan jam jer.. ;D
sampaikan kaki dah tempang berjalan.. XD
kekadang aku terpikir...
macam mana laa kalau tetiba ada pencuri bawak lari barang..
macam mana laa kami ni nak kejar..
kaki tengah lenguh..
lutut dah sakit..
nak ligan (kejar) pulak penyamun tu..
memang tak laa kan..
hahaha XD

Lokasi pacak sebenarnya adalah untuk mengawal benda ni haa..
Kekadang cashier terlupa bukakan hard tag..
Jadi tugas kami adalah untuk mengesannya.. ;D

dan kenangan yang paling tak dapat aku lupakan adalah kesempatan aku mengikuti program dua tahun sekali kompani Aeon iaitu Family Day di Bukit Merah Laketown Resort.. :D
serius dah bertahun2 aku teringin nak pegi sana..
last aku pegi pun seingat aku masa aku standard 5..
tu pun ikut Family Day dengan kilang ayah..
hehe.. sekarang dapat pegi lak.. XD
memang nasib sangat lah!
walaupun kemeriahannya tak begitu terasa bagiku ketika itu..
*sebab baru dua hari peristiwa berlaku.. :'(
tapi aku tetap berpuas hati kerana impian ku untuk kesana tercapai juga.. :)
apa2 pun... tu semua dah tinggal kenangan.. :')
aku secara rasminya telah meletakkan jawatan pada 21 Mei 2012..
:')

Surat perletakan jawatan aku..
Tulis manual jer der ahaha XD

BLUE WAVES AEON SPC...
memang tebaeeekkkkk!!!!!
X'D

Kenangan bersama mereka~~ XD
ternyata bakat seni berada dimana2 sahaja.. :')


Friday, 4 May 2012

aku yang dipandang sebelah mata... X'D

Assalamualaikum.. ;D
sajer jer nak update skit.. :)

4 MAY 2012
adalah hari dimana orang keempat telah menolak cintaku ahahhaa XD

sedey??? :P
tak dak makna!!! hahaha.. XD
aku dah konfem2 dah taw yang dya akan tolak aku ahaha XD
buat masa sekarang ni aku tak jumpak lagi mana2 orang yang sanggup terima aku.. :')
in fact aku sedar diri.. ^^

orang macam aku sapa yang nak buat teman kan.. X'D
walau apa pun alasan yang diberikan... kesimpulannya tetap sama... XD
"AKU TAK SUKA HANG LAA WEH!!!"
aahaha XD
*sebab kalau suka dya akan beri tempoh untuk memberi jawapan.. :)
ini tolak bulat2 der..*
X'D

okeh tutup kes.. :|

aku masih banyak lagi kekurangannya.. :')
orang selalu cakap aku ni ''BAEK BAEK BAEK''
hello... kalo orang baek... xdaknya jadik mcm ni laa.. XD
aku ni tak baekk laa..
SERIUS!!!
:P

aku ni sebenarnya bukan teringin sangat nak ada awek..
cuma aku kekadang terpikir..
kenapa tak penah ada orang yang suka dekat aku.. :'(
kalau kawan2 aku..
ada saja orang yang minat...
tapi aku...
tak penahnya ada orang minat..
nampak sangat yang aku ni banyak kekurangannya..

seseorang itu akan suka dekat seseorang yang nampak baek dimata diorang..
seseorang itu akan suka dekat seseorang yang nampak kacak dimata diorang...
seseorang itu akan suka dekat seseorang yang nampak kemas dimata diorang...
seseorang itu akan suka dekat seseorang yang nampak hebat dimata diorang...
maka kesimpulannya...
aku ni bukanlah orang yang baek...
aku ni bukanlah orang yang kacak...
aku ni bukanlah orang yang kemas...
aku ni bukanlah orang yang hebat...
:)

bukan niat nak merendah diri atau nak menyalahkan takdir...
cuma menyuarakan perasaan hati..
menceritakan suatu kebenaran yang pasti.. :)
ramai yang kata jodoh ditangan Tuhan..
memang betul..
tapi ada jugak yang cakap kalau tak usaha mcm mana nak dapat jodoh..
ini pun betul..
XD
(: aku masih kena baiki diri aku :)
sungguh banyak kekurangan yang ada pada diri aku..

kepada kawan2 yang diberi kesempatan itu...
jagalah diorang dengan baek..
korang bertuah sebab pasangan korang terima korang seadanya...
sekurang2nya ada orang yang menerima korang daripada aku yang tak pernah diterima ahaha XD
jagalah hubungan korang..
korang dah diberi kesempatan itu...
ingat batas2 korang.. teruskan mengenali hati budi mereka hingga kejinjang pelamin..
aku sebagai kawan tumpang bahagia jika melihat korang bahagia.. ;D
apa yang korang boleh pikir..
korang mempunyai ciri2 istimewa itu sehinggakan ada org yang sanggup go on dengan korang... :)

tapi ingat laa...
tak salah untuk kita saling kasih mengasihi sesama makhluk..
tetapi kita juga ada batas agama kita..
ingat lah, agama kita menuntut kita menjaga dan melindungi kaum hawa..
mereka telah memilih anda sebagai teman istimewa..
maka lindungi lah mereka daripada sebarang kekacauan..
jadilah insan yang terbaeek dalam hidup mereka..
jagalah mereka sehingga korang membina rumah tangga..
hebatnya perasaan itu!!!
:'D

aku hanya mampu memberi nasihat..
untuk  mengamalkannya.. aku masih belum berpeluang.. :')
tapi... jika diberi peluang itu..
Insyalah aku tak kan persiakan..
aku akan jadikan wanita itu insan yang pertama dan terakhir bagiku..
walaupun aku tak mampu tapi aku akan usahakan..
sebab memang tu yang aku teringin nak lakukan dari dulu lagi.. :')

aku tak kisah walau sapa pun yang datang padaku..
asalkan dya terima aku..
aku akan usaha untuk terimanya lebih daripada dya terima aku! 
XD
kerana aku ingin menghargai orang yang menghargai aku.. :')
kerana menerima itu lebih manis daripada menolak...
* tu pun kalau ada lah yang nak kan aku.. hahaha.. XD

apa pun
aku gembira sebab empat orang yang aku pernah suka ni..
sekarang semua dah jadi kawan aku..
walaupun ada yang dah bahagia dengan pasangan yang menjadi pilihan mereka..
dan semestinya jauh lebih baik daripada aku...
tapi aku bangga diorang masih sanggup berkawan dengan aku..
R,S,H,D.
TERIMA KASIH KORANG
;D


*korang sebenarnya dah buat pilihan yang betul.. korang lebih layak dengan orang yang lebih baik untuk korang.. bukannya aku.. aku hanya menyatakan perasaan fitrah aku sebagai seorang lelaki.. maaf kalau menyusahkan korang semua... dan terima kasih kerana menerima aku sebagai seorang kawan juga.. :') *


Mungkin gambar ini boleh menerangkan sesuatu.. ;D

Thursday, 26 April 2012

Kisah Aku dan MuZiK... #5

Assalamualaikum kawan2.. XD
hai~~~~~ lama tak post kat sini kan.. ^^'
biasalah.. kerja sekarang ni.. tak banyak masa yang terluang macam dulu dah..
sebut pasal kerja.. Alhamdulillah.. masuk harini genaplah dua minggu aku menjalankan tugas sebagai seorang anggota pengawal keselamatan di AEON JUSCO Seberang Perai City.. ;D
sepanjang aku keja sana.. oke laa.. tak da apa2 masalah.. semuanya baik2 saja.. :)
..hihi...
...
TETAPI~~~
post aku kali ni bukannya nak citer pasal tempat keja aku ataupun pengalaman keje aku sekarang..
tapi aku nak sambung citer pasal ''Kisah Aku dan MuZiK'' hahaha XD
untuk entry Aku dan MuZiK kali ni aku nak bawakkan satu tajuk yang agak best bagi aku... :)




~~~ST12~~~
hehe..
apa yang ada dengan ST12 ni???
hmm... sebenar benar benarnya kan... aku pun tak tau yang ST12 ni satu kumpulan dari Indonesia yang agak popular sampailaa aku mula masuk ke UiTM Puncak Perdana dan berkenalan dengan seorang makhluk bernama Hilmi Rusydi <--klik laa kalo nak kenal ngan dya.. XD
huhu sebelum ni lagu2 ST12 yang aku tau pun sejujurnya SATU jer hahaha..XD
tu pun lagu PUSPA sebab lagu tu pernah jugak popular di corong2 radio tanah air..
jadi aku kenal kalo ST12 ni lagu PUSPA jer laa hahaha XD

Kalo aku tak kenal Mamat tu mmg ni jer laa tanggapan aku terhadap ST12 hahaha XD

tapi disebabkan mamat ni lah.. aku mula kenal dengan lebih mendalam pasal ST12...
dya dah kenalkan aku dengan bermacam2 jenis lagu..
secara peribadinya aku memang seorang yang amat meminati aliran muzik yang mendayu2 ala2 jiwang karat ni kan..
lagu2 ST12 ni kebanyakkan ni memang mempunyai unsur2 yang aku minat..
lirik2 lagu yang nak disampaikan oleh penyanyinya, Charly memang sangat berkesan..
cara penyampaian lagu2nya amat menusuk kalbu.. TT__TT
antara lagu2 ST12 yang aku minat sangat adalah PUSPA, Jangan Pernah Berubah, Biarkan Aku Jatuh Cinta, Terlalu, Putri Iklan, Cari Pacar Lagi, Terluka, Tak Dapat Apa Apa, Setiaku, Sebuah Kenyataan, Saat Terakhir, MemujaMu, Isabella, Dunia Pasti Berputar, Cinta Tak Direstui, Aku Terjatuh, KebesaranMu, Anugerah Ilahi, Saat Kau Jauh dan yang paling aku layang sekarang neh... CINTA JANGAN DINANTI.. 
hahaha XD
siap jadik nada panggilan aku lagik..
*kalo sapa2 call aku lambat jawab tu sorry laa noh.. aku layan lagu tu jap.. nak jawab japgi tak sempat laa nak layan lagu tu hahaha <--mcm ni pon boleh ka?? :D
...
bagi peminat2 ST12 ni ada gelaran untuk mereka sendiri.. :)
kekadang daripada nama Facebook pun kita boleh tau yang dya ni peminat ST12..
gelaran mereka adalah "ST Setia" hahahaha XD

Bagi peminat-peminat ST12.. Ini adalah kebanggaan mereka.. ^^

kawan aku si Hilmi Rusydi tu pon guna gelaran tu.. :D
namanya Mie ST Setia.. :')
siap ada Fan Page lagik hahhaa XD
aku pun pernah jugak pakai gelaran ni dulu..
ramai gak kawan2 baru yang add aku daripada golongan ST Setia ni..
tapi sekarang aku tak nak guna dah nama tu.. :')
pertama sebab aku ni bukan lah sefanatik diorang..
tak semua lagu dan latar belakang ST12 aku tau..
dan yang kedua...
sekarang aku nak jadi diri sendiri...
aku tak nak berlindung lagi disebalik nama gelaran dan Profile Picture yang bukan melambangkan diri aku...
AKU ADALAH AKU !!!
hahaha XD
*okeh dah lari topik kejap.. ^^"
...
huhu
memang tak dinafikan...
lagu ST12 ni semuanya ada jiwanya yang tersendiri.. mana tidaknya..
Lagu2 ni semuanya dicipta oleh penyanyi dya sendiri.. Charly...

Vokalis kumpulan ST12 - Charly

semua lagu yang dicipta adalah berdasarkan daripada sejarah hidupnya..
daripada pengalaman dya ceritakan melalui lagu..
sebabkan tu lah lagu2 yang dicipta semuanya terasa dekat dihati.. :)
ianya adalah permaslahan yang berada disekeliling kita... XD
*aku dah mengarot~~
hihi aku bahagikan lagu2 ST12 ni kepada EMPAT kategori...

1) Syok Sendiri...(FOREVER ALONE) ='8}
2) Sedang Bercinta...(SAAT BAHAGIA) X'D
3) Putus Cinta...(DIKECEWAKAN) TT^TT
4) Keredhaan...(DALAM PASRAH) =')
*nombor 4 tu tak dak kena mengena dengan sapa2 naa.. -,-

1) FASA Syok Sendiri...(FOREVER ALONE)
antara lagu2nya adalah :-
i. PUSPA..
ii. Putri Iklan...
iii. Biarkan Aku Jatuh Cinta...
iv. Cinta Jangan Dinanti...
huhu kenapa aku kategorikan lagu2 ni sebagai syok sendiri??? hmm iyalaa.. semua lagu ni adalah mengenai seseorang yang sukakan seseorang tetapi tidak menyatakan hasratnya kepada orang yang disukainya... lebih memilukan apabila orang yang dya suka tu sebenarnya dah ada orang lain ataupun tak suka dekat dya.. ='8}



i. ST12_-_Putus_Saja_Pacarmu (PUSPA)

Kau gadisku yang cantik,
Coba lihat aku disini,
Disini ada aku yang cinta padamu...

Kau gadisku yang manis,
Coba lihat aku disini,
Disini ada aku yang sayang padamu...

Walau kutahu bahwa dirimu,
Sudah ada yang punya,
Namun kan ku tunggu sampai kau mau....

Jangan-jangan kau menolak cintaku,
Jangan-jangan kau ragukan hatiku,
Ku kan slalu setia menunggu,
Untuk jadi pacarmu...

Jangan-jangan kau tak terima cintaku,
Jangan-jangan kau hiraukan pacarmu,
Putuskanlah saja pacarmu,
Lalu bilang I Love You... Padaku...

# aku pernah terbaca di klip video lagu PUSPA ni di laman You Tube.. ada yang bagi komen bahawa lagu ni adalah lagu yang jahat.. ada jugak yang cakap lagu ni happening2 gitu... tapi sebenarnya bagi orang2 yang memahami situasi sebenar (macam aku XD) dya akan paham.. sebenarnya ni adalah lagu yang sangat sedih~~ :'( mengenai seorang lelaki yang amat meminati seorang wanita.. dya tidak menyatakan hasratnya kepada wanita itu.. dya cuma meminati wanita itu yang sebenarnya telah mempunyai seorang teman lelaki.. dia tak mengganggu pun hubungan mereka.. dya cuma mengharap yang suatu hari nanti wanita itu sedar yang sebenarnya ada seseorang yang menyintainya... 8DDD 


ii. ST12_-_Putri_Iklan

Aku yang terlelap sendiri,
Terlelap sampai tak sadarkan diri,
Ku lihat sang pujaan hati,
Datang melangkah terus menghampiri...

Namun sungguh sayang,
Kau hanyalah sebuah mimpi,
Terbangunkan pagi bersama matahari...

Aku bergetar di sentuh dia,
Mataku terbang sampai ke langit,
Tubuhnya pun indah ku pandangi,
Putih mulus dan seksi...

Tak jauh seperti sang bidadari,
Kan ku peluk dia sampai mati,
Rambutnya pun indah bagai putri,
Mirip iklan di TV...

# Ni baru betul syok sendiri ahaha TT__TT lagu pasal seorang lelaki yang meminati seorang gadis.. baginya gadis ini memang sangat sempurna dimatanya.. dya cuma memuji2 dari belakang kerana dya sedar sapa diri dya.. :') dia tak mungkin memiliki gadis yang sehebat itu..


iii. ST12_-_Biarkan_Aku_Jatuh_Cinta

Mata ini indah melihatmu,
Rasa ini rasakan cintamu,
Jiwa ini getarkan jiwamu,
Jantung ini detakkan jantungmu...

Dan biarkan aku padamu,
Menyimpan sejuta harapan,
Aku padamu,
Rasa ini tulus padamu,
Takkan berhenti,
Sampai nanti ku mati...

Biarkan aku jatuh cinta,
Pesona ku pada pandangan,
Saat kita jumpa,
Biarkan aku kan mencoba,
Tak perduli kau berkata,
Tuk mau atau tidak...

# huhu lagu ni pulak berkisah tentang seseorang yang sangat mencintai seseorang gadis itu sehinggakan dya sangat bertekad untuk mencintai gadis itu walau dengan cara apa sekali pun.. dia tetap ingin mencuba dan terus menunggu.. tak peduli sama ada si gadis itu menerimanya atau tidak.. apa yang pasti dya mencintai gadis itu sepenuh hati.. :')



iv. ST12_-_Cinta_Jangan_Dinanti

Biar kuungkap cinta,
Cinta begitu besar,
Biarkan itu menjadi,
Rasa indah yang ku miliki...

Cinta tak sepantasnya,
Tertutup tertepis saja,
Biarku ungkap semua,
Perasaanku terhadap mu...

Ku pasti bisa bahagiakan dirimu,
Secepatnya sebekunya takkan perasaanku,
Selama ini...

Biarkan kini ku tunggu pasti,
Jawabanmu membalas cintaku,
Cintamu jangan dinanti-nanti,
Cintaku pasti kan sampai mati...

Janganlah ada ragu dihati,
Ku tak akan membuatmu terluka,
Cintamu jangan dinanti-nanti,
Cintaku tulus kan sampai mati...

# Berbeza pulak dengan lagu ni.. :) Cinta Jangan Dinanti... daripada tajuk lagu pun kita boleh tau apa yang nak disampaikan.. mengisahkan tentang seorang lelaki yang menyukai seseorang gadis.. sepenuh perasaannya telah menyatakan hasratnya.. tetapi gadis yang disukainya itu masih tidak membalas cintanya.. X'D dan dya masih menunggu jawapan gadis itu sehingga sekarang.. syok sendiri... X'D

...
alamak... panjang laa pulak aku dok membebel pasal tajuk ni kalini hahaha XD
sorry laa memang aku banyak mengarut kalini..
walaupun korang tak paham apa yang aku cuba nak sampaikan..
biarlah aku seorang sahaja yang memahaminya.. :')
aku tak pandai nak pahamkan orang pasal perasaan ni.. XD
main bantai jaa... hahaha... 
sampaikan seorang kawan kelas aku pernah cakap dengan aku.. :')
aku ingat lagi.. waktu tu dekat dalam umah aku (di kolej UiTM).. 
penghujung bulan 3 dah nak balik dah cuti sem 2...
dya cakap ngan aku...
"azam.. aku tengok ko ni macam orang tak de perasaan jer.."
hahaha.. luarannya memang laa aku ketawa.. tapi dalaman aku???
tak daa sapa yang taw.. TT__TT
oke tak larat daa nak taip panjang2 hahaha XD
sebenarnya ada banyak lagik cter pasal ST12 dengan diri aku ni.. :)
tapi mungkin nantilah aku sambung pada entry yang seterusnya ea.... :'D

TERIMA KASIH SEBAB SUDI BACA KEMENGAROTAN AKU INI.. 
= ' )



Tuesday, 17 April 2012

Kisah Aku dan MuZiK... #4

Assalamualaikum... ^^
huhu tima kasih sebab sudi meluangkan masa membaca new entry aku ni hihi.. XD
Alhamdulillah setelah 5 hari melapor diri sebagai seorang pengawal keselamatan atau lebih dikenali sebagai 'Pak Gad' di JUSCO.. aku tak menghadapi sebarang masalah.. :)
untuk entry kalini aku just nak sambung cerita pasal 'Aku dan MuZiK' XD
*sebenarnya baru balik keja tak tau nak buat apa.. jadi apa lagi.. menaiplaa kawe ohohoho..
...
Nasyid......
hmm... mesti ramai yang tak sangka aku ni ada cerita jugak pasal nasyid kan.. ^^
tapi sebenarnya ada jugak kisah aku dengan Nasyid ni.. XD
mak aku pulak jenis yang memang minat lagu2 nasyid ni.. :)
dari kecik lagi mak memang suka pasang kaset Nasyid Kumpulan Raihan.. :D 
nak dodoikan adik2 aku tido dulu pun dodoikan dengan lagu nasyid woo~~ 
*tp masa dodoikan aku waktu kecik aku tak ingat lak mak nyanyi lagu apa hahaha XD
jadi sekurang2nya ada jugak laa lagu nasyid yang aku tau.. hehe ^^"
bagi aku.. aku minat kumpulan Rabbani.. XD
ni pun sebab dulu aku tengok Akademi Fantasia 3.. Mawi nyanyi lagu Intifada ngan Pergi Tak Kembali...
pergh.. memang minat gilaa laa waktu tu hahhaha XD
"merdu lafaz syahdu... jiwa pun merindu merakam rasa kalbu.. gemersiknya lagu.. angin kota cahaya.. bertiup berarak kencang meredah maya.. hanya untuk Dia..." Rabbani_Intifada..
lirik dya memang unik.. aku suka kata2 dalam lirik ni.. ada maknanya..  :')
huhu..
time sekolah rendah dulu ada laa niat dalam hati nak join kumpulan nasyid sekolah bertanding..
tapi niat ajalaaa.. tak pernah suarakan sebab aku ni dulu pemalu tahap tak masuk akai.. XD
sampai laa ada satu hari... Ustazah bagitau kata ada audition untuk pilih ahli kumpulan nasyid yang baru..
audition tu dibuat pada waktu petang di kantin sekolah sebab kat kantin tu ada pentas kecil..
lagu untuk ujibakat adalah lagu daripada kumpulan Raihan - Labbaik Allah Humma Labbaik.. :)
aku memang hafal abis lagu tu.. XD
waktu tu memang aku nak masuk giller laa..
tapi bila pikir balik audition tu buat ditempat terbuka.. malu laa aku!!!
arrggghhh!!! malu tak malu.. sedar2 aku dah naik pentas gak petang tu hahaha XD
mungkin gemuruh yang teramat sangat kot... bila aku nyanyi atas pentas tu aku rasa macam nak pitam.. XD
sekali suara aku tak keluar daaa hahhaa XD
dipendekkan cerita maknanya memang fail laa.. xdak maknanya nak dapat kalau dah jadi mcm tu ahaha XD
hey... malu kot.. tak sangka aku petang tu ramai jugak orang yang nak ujibakat.. yang mai tengok pun ramai.. makcik2 yang nak amik anak dya balik sekolah pon ada.. makcik kantin lagi hahaha XD
malu cek malu~~~ xpa3.. nasib tu cerita lama.. 
hahaha tapi bukan setakat tu saja minat aku nak join nasyid.. 
aku tetap teruskan niat tu sampai ke sekolah menengah..
kebetulan kawan2 lelaki dalam klas aku ni memang minat buat2 persembahan ni..
sketsa laa.. teater laa.. nyanyi laa.. macam2 lagi yang diorg ni aktif.. aku sebagai salah seorang ahli dalam kelas tu pun kadang kala ikut serta jugak.. XD
sampai laa tingkatan empat.. :)
aku ingat lagi hari tu adalah hari kokurikulum di sekolah aku.. :D
ada macam2 pertandingan yang dipertandingkan..
di bahagian Pendidikan Islam ada syarahan agama, hafazan, bacaan al-Quran, dan juga nasyid.. ^^"
budak2 kelas aku memang dah berpakat nak join pertandingan nasyid tu.. XD
kami dah berpakat nak bawak lagu UNIC - Hanya Tuhan Yang Tahu..
kawan aku yang sorg ni siap buat minus one lagi utk lagu tu.. XD
sehari sebelum hari kokurikulum tu kami siap ponteng klas pegi surau nak berlatih punya pasal.. XD
*sampai kena panggil dengan ustazah.. ==''

Lagu Hanya Tuhan Yang Tahu dendangan UNIC menjadi pilihan kami

dan........ tibalah hari pertandingan itu... pertandingan ni dibuat dalam kelas jaa.. :D
jadi tak tebukak sangat.. ^^
kawan2 aku yang lain bercadang nak pakai baju melayu masa pertandingan.. dengan semangatnya aku pun pakai laa baju melayu dari rumah lagi.. warna merah menyala pasti akan menarik perhatian sesiapa yang memandangnya.. XD
sekali sampai sekolah... arrggghhh!!! semua orang pakai baju sukan.. aku sorang jaa yang pakai baju melayu?! kawan2 aku??? cis!!! depa pun pakai baju sukan jugak! rupa2nya depa simpan baju dalam beg.. 
nanti baru nak tukaq katanya.. ==''
aku terpaksa laa tahan malu.. adess.. ==''
first masuk kami kena cabut undi.. dan Alhamdulillah.. group nasyid kami dapat nombor last untuk buat persembahan haha XD
canteklaaa lepas tu tak dak orang dah.. tak laa malu sangat kan.. ^^
sekali ustazah tanya nama kumpulan daa~~ adoi.. kami tak penah terpikir pulak pasal nama kumpulan..
punya lama nak pikir.. nama kumpulan pun makan masa nak pikir sampai ustazah sendiri yang bagi nama kat kumpulan kami hahhaa XD
Fi Sabilillah... :) 
Orang yang berjuang ke jalan Allah..
oke laa nama tu.. ^^
hihi.. sementara nak tunggu time kami perform.. kami semua jalan2 dulu sekitar sekolah tgk aktiviti2 yang diadakan.. aku tengok kawan2 aku yang lain ni semua dah pegi jauh.. maklumlaa depa pakai baju sukan.. aku ni pakai baju melayu.. jadi terpaksa laa stay dekat Panitia Pendidikan Islam saja.. =P
*bukan tak boleh nak jalan tapi segan laa kalau org tengok aku sorang jaa yang lain darpada yang lain! 
kebetulan dah ada dekat situ aku pun test laa nasib masuk syarahan agama.. :D
*skrip aku baru dapat on the spot.. org lain semua dah dapat skrip awal seminggu.. aku jaa baru daftar haritu dan terus masuk bertanding...
daann... Alhamdulillah!!! aku dapat nombor tiga dalam pertandingan syarahan agama tu! :'D
terharu giller.. padahal aku baca ketas jaa.. XD
tapi bila pikir balik.. memang patut pun aku dapat nombor tiga sebab yang bertanding pun tiga orang jaa.. 
hahaha lawak kot! X'D
buat malu jaa.. huhu ^^"
hahaa.. xpe laa tu hanya sekadar selingan.. ^^
sampai laa masa kumpulan kami buat persembahan... :)
kawan2 aku yang lain semua dah tukar baju melayu masing2..
kami pun menuju ke tempat bertanding..
*ala2 juara...
sekali masuk orang semua dah tak ada.. kumpulan kami jaa..
hahaha XD
kami tutup semua pintu dan tingkap.. *sebab tak mau bagi orang tengok malu~~
hahaha ustazah geleng kepala jaa xleh nak kata apa dah dengan kami yang pelik nih.. 
dah laa baju pun tak seragam.. ada baju merah, ada baju biru, baju hitam, cekak musang, baju melayu johor.. adoi.. lintang pukang kumpulan kami ni haha..
dengan ada yang pakai songkok, pakai kopiah, yang tak pakai songkok ngan kopiah pun ada.. XD
hahaha.. adoi tak leh ingat aku! X'D
huhu nak dijadikan cerita kawan aku pun bagi laa minus one tu dekat ustazah..
sekali ustazah cakap minus one tak boleh pakai daa~~~
kena pakai alat muzik sendiri.. =.=
adoi~~~ kami yang semakin ketandusan idea pun pegi laa pinjam alat2 muzik dekat kumpulan2 nasyid yang dah lepas.. 
akhirnya kami dapat, kompang, gendang dan alat muzik yang bunyi 'keceeng keceeng keeceng" tu.. 
yang bising bunyi dya tu huhu.. ^^"
disebabkan kumpulan kami ni banyak sangat masalah.. ini telah menarik perhatian pelajar2 dari luar untuk tengok apa dah jadi dalam kelas tu.. 
pintu dibuka dan pelajar semakin memenuhi ruang dalam kelas sebab nak tengok kami buat persembahan..
ahahaha adoi~~ masalah ni.. apa yang lagi masalahnya adalah aku kena main benda yang bunyi keceng keceng keceng tu.. XD
kami pun memulakan nasyid kami...
"kuu pendamkan.. perasaan ini... ku rahsiakan... rasa hati ini~~"
maka meriahlah ruangan didalam kelas yang kecik itu...
bukannya meriah dengan bunyi alat muzik dan lagu yang kami nyanyikan..
tetapi meriah dengan gelak tawa pelajar2 lain yang turut menyaksikan peristiwa bersejarah itu..
mana tidaknya.. alat muzik yang kami main langsung tak ikut irama lagu.. main bedal ikut dan jaa...
gendang dipalu sesuka hati.. kompang di hempap sesuka hati.. dan aku.. keceng keceng keceng sampai tak ingat dunia hahaha XD
mana tidaknya! kami ni mana pernah main alat2 muzik ni.. berlatih pun tidak hahhaa...
situasi pelajar lain waktu itu adalah seperti sedang menonton Raja Lawak Final..
semua pelajar ketawa melihat aksi kami yang serba tak kena...
aku sempat menjeling kemeja juri..
kelihatan Ustazah sedang menundukkan kepalanya sambil tangan kanan dan kirinya menutup bahagian kepalanya seperti orang yang sedang tidur dalam kelas.. 
badan ustazah kelihatan bergerak2 seperti kanak2 yang tersedu..
aku yakin ustazah sedang cuba mengawal perasaannya daripada ketawa..
dan sangkaan aku tidak meleset! kerana sebaik sahaja ustazah mengangkat kepalanya.. kelihatan wajahnya yang putih melepak itu menjadi merah menyala sambil giginya yang putih bersih itu tidak dapat ditutup lagi oleh bibirnya sambil berkata "sudah sudah cukup cukup!!"
dan selepas kata2 itu dilontarkan, ustazah terus tergelak kecil tidak dapat menahan lagi rasa lucu didalam hatinya itu..
kami memberhentikan persembahan kami dan kami turut ketawa bersama2 dengan apa yang kami telah lakukan tadi.. XD
dan........ ketika mengumumkan juara kumpulan nasyid itu.. kami berasa sangat berbangga.. bukan kerana kumpulan kami menang tetapi kumpulan yang meminjamkan alat muzik mereka kepada kami itu yang mendapat gelaran juara..
kumpulan kami??? entah kami sendiri pun tak tahu berada dalam kedudukan keberapa kerana tidak dimaklumkan.. hanya ustazah yang selaku juri sahaja yang tahu kami berada pada kedudukan yang keberapa.. :)

Ni laa alat muzik yang aku panggil "Keceng keceng keceng" tu.. Aku tatau nama dya hahaha.. XD